JRK-Netwerk

Bestanden schooljaar 2020-2021

JRK werk met peuters en kleuters workshop

Bouwen aan vertrouwen in het OT-JRK 20 januari 2021

Denissen, I & IJpelaar, B (2020). TIBtool werk met peuters en kleuters in één groep. p. 52 – 55

Eduforce succes met ouders

Handout B-A-V moeizame gesprekken A. de Hoop

K!NDT cirkel

Kansencirkel-en-Ster

Presentatie Bouwen aan vertrouwen met anderstalige ouders 20-01-2021

Werkvorm dia 9

Handout B1 JRK netwerk

School en Ouders 1 HJK 2013

School en Ouders 2 HJK 2013

HANDOUT B1 JRK netwerk 20-21 plein 013 VROEGSIGNALERING OUDERS WERKVERSIE 5-10-20

Handout bomg 1-2

Routekaart van voor- naar vroegschool

Partners Sociale Kaart Tilburg en Omgeving

Notitieblad Op zoek naar sleutels tot Succes!

 

Bestanden schooljaar 2019-2020

Eerste bijeenkomst 16-09-2019

Handouts Plein 013 Lezing JRK-netwerk Intense Emoties Floor van Lier 16-9-19

 

Tweede bijeenkomst november 2019

Handouts Plein 013 JRK-netwerk Intense emoties

Artikel over Gedragsproblemen

 

Derde bijeenkomst januari 2020

Workshop Intense emoties bij verlies, verdriet en rouw

Versie 20191204-Checklist verlies&rouw

Workshop afstemmen met ouders op intense emoties

powerpoint JRK januari 2020 yoga workshop (1)

Artikel hechting slecht gehecht Praxis okt 2010

Naslag workshop kinderyoga en intense emoties Berna Wienke

Handout Workshop Intense emoties bij Trauma en Hechting JRK Teatske Bekkema

 

Bestanden schooljaar 2018-2019

Bronnenlijst JRK 2018-2019 samen aan de slag met prikkelend gedrag

Presentatie Sterk Huis JRK 14 maart 2019 – versie 1203

Tweede bijeenkomst

Wiebelen_Stroomdiagram

WERKLBLAD CASUS SAMEN AAN DE SLAG MET PRIKKELEND GEDRAG

JRK netwerk 18-19 B2 plein 013 Prikkelend gedrag HANDOUT

Eerste bijeenkomst

JRK 18-19 Vragenlijst Werken met Aandacht HCO & Bazalt p 83-88

JRK 18-19 Artikel-zorgbreed Prikkels erbij of prikkels minderen

JRK 18-19 Artikel-Zorg-Primair Prikkelverwerking 2012

JRK 18-19 Presentatie JRK september 2018 (004)

JRK 18-19 Prikkelcircuit; samen aan de slag met prikkelend gedrag

JRK 18-19 Wiebelen_Stroomdiagram

Bestanden schooljaar 2017-2018

‘Begeleiden van jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong’


JRK 17-18 Zie mij begrijp mij bijeenkomst 2 HANDOUT

JRK 17-18 startlijst kleuter peuterarrangement

JRK 17-18 LOOD_Jan2017_4-8

JRK 17-18 Inspiratiebron_voor_slimme_kleuters

JRK 17-18 Bloom en kleur en vorm spel

JRK 17-18 Jonge kind [Presentatie Tessa Kieboom]

JRK 16-17 Zie mij begrijp mij hand-out

JRK 16-17 VROEG_02_JUNI_pag14-15 Hoogbegaafd en Ongelukkig

JRK 16-17 Doe-ik-wel-wat-hoort_De-Boer-ea_HJK-oktober-2016

JRK 16-17 De-Boer-et-al_Ontwikkelingsvoorsprong-update2

Bestanden schooljaar 2016-2017

JRK-2016-2017-jrk-netwerk-16-17-b1-plein-013

JRK-2016-2017-achtergrondinformatie-en-bronnen-leer-rijk-spelen-16-17

JRK-2016-2017-figuur-leer-rijk-spelen

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-atelier

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-bouwhoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-buitenspel

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-huishoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-lees-schrijfhoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-ontdekhoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-rekenhoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-themahoek

JRK-2016-2017-rijke-spelsituaties-zandwatertafel

JRK-2016-2017-schemas__rekenen-wiskunde__mr

JRK-2016-2017-taalontwikkeling-van-het-jonge-kind-de-doelen-slo

JRK-2016-2017-tips-en-aanbevelingen-leer-rijk-spelen

JRK-2016-2017-43-01-Maas-vanRoon-Impuls

JRK-2016-2017-43-07_Oers_Bruijn_opbrengstgericht_werken_vanuit_spel pdf’

JRK-2016-2017-Afstemmen met materialen

JRK-2016-2017-42-02-vanderHeijden-Diekleuterkijktalleenmaar

JRK-2016-2017-43-01-Beets-Kessens-Spelen pdf’

JRK netwerk 16-17 Allemaal-spelen-met-plezier_Caminada G._HKJ 42-07

JRK netwerk 16-17 B3 plein 013 DEF

JRK netwerk 16-17 B3 WORKSHOP ROLLENSPEL plein 013

JRK netwerk 16-17 Meespelen-als-spelstimulering_Caminada G._HKJ 42-09

JRK netwerk 16-17 Opbrengsten workshop Rekenen begint met concreet handelen.

JRK netwerk 16-17 Rekenen begint met concreet handelen

JRK netwerk 16-17 Rollenspel in rekenhoeken werkt BLOG kelutergewijs

JRK netwerk 16-17 Stimuleren-kun-je-leren_Caminada G._HKJ 42-10

Bestanden schooljaar 2015-2016

JRK 2015-2016 – Agenda bijeenkomst 1-Concentratie en werkhouding.

JRK 2015-2016 – Agenda bijeenkomst 2-Concentratie en werkhoudingproblemen

JRK 2015-2016 -1 Achtergrondinformatie en bronnen Concentratie en werkhouding

JRK 2015-2016 -1-Concentratie en werkhoudingproblemen-Deel 1

JRK 2015-2016 -1-Concentratie en werkhoudingproblemen-Deel 2

JRK 2015-2016 -1-Concentratie en werkhoudingproblemen-Deel 3

JRK 2015-2016 -1-Concentratie en werkhoudinproblemen-Deel 4

JRK 2015-2016 -2 Workshop impulscontrole en volgehouden aandacht

JRK 2015-2016 -2 Workshop spel en executieve functies.

JRK 2015-2016 -2 Workshop werken in de kleine kring

JRK 2015-2016 -2-Concentratie en werkhoudingproblemen-Deel 1

Bestanden schooljaar 2014-2015

JRK 2014-2015- Agenda bijeenkomst 1-Motoriek def

JRK 2014-2015- Agenda bijeenkomst 2-Motoriek def

JRK 2014-2015 -1 Informatie peuter kleurmateriaal – kleurles

JRK 2014-2015 -1 Kijken naar Motoriek

JRK 2014-2015 -1 Knip-uitleg-boekje KnipKnap

JRK 2014-2015 -2 Motoriek

JRK 2014-2015 -2 Workshop bewegingsonrust en grove motoriek

JRK 2014-2015 -2 Workshop kleutervaardigheden en voorbereidend schrijven 2

JRK 2014-2015 -2 Workshop motoriek circuit


background

Ontmoeten, verbinden, versterken

Plein 013 is een samenwerkingsverband van scholen in Tilburg en omgeving. We zetten ons in om voor alle leerlingen in onze regio in de basisschoolleeftijd een onderwijsaanbod te doen dat passend is bij hun ondersteuningsbehoefte. We doen dit bij voorkeur in de gewone basisschool. Ouders, leraren en kinderen zijn in het proces van Passend onderwijs de belangrijkste partners. Voor doorgaande lijnen en afstemming, werken we nauw samen met andere partners, die ouders en scholen daarbij ondersteunen.