In mei 2024 is het Beleidskader: met elkaar voor alle kinderen en jongeren aangeboden aan de Tweede Kamer. Het beleidskader maakt duidelijk wat we onder inclusief onderwijs verstaa...
Het ontwikkelingsperspectief (OPP) wordt nog niet altijd zo gebruikt zoals en waarvoor het is bedoeld. Professionals zien het vaak als een administratieve last of weten niet goed h...
Hij is er weer: de laatste nieuwsbrief van het jaar! In dit nummer vind je onder andere nieuws over de volgende onderwerpen: In de buurt gebeurt het Ouder- en jeugdsteunpunt Leerpl...
Tijdens een recent overleg bleek binnen het samenwerkingsverband Plein 013 dat er onduidelijkheid bestaat over de definities van verzuim en thuiszitters. Plein 013 heeft daarom lee...
Wil je weten hoe je leerlingen met (een vermoeden van) een taalontwikkelingsstoornis (TOS) nog beter kunt ondersteunen in het regulier onderwijs? Expertiseorganisatie Auris helpt j...
Dit artikel is een initiatief van de samenwerkingsverbanden Brabantse Wal, De Kempen, Driegang, Helmond-Peelland PO, Kind op 1, Midden-Limburg, Plein 013, PO3002, PO 30 06, PO de M...
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen heeft de Algemene Onderwijsbond en Ouders & Onderwijs gevraagd om tot een voorstel voor een landelijke norm voor basisond...
NTCN, het Landelijk Expertisecentrum Begaafdheid, Creativiteit & Talentontwikkeling, organiseert op woensdag 29 mei een interessante studiedag gericht op het jonge kind en hoog...
De komende jaren werken we met elkaar toe naar inclusiever onderwijs in de buurt. Dit betekent dat scholen en andere partners in buurten samenwerken om voor elk kind dat extra onde...
Alle leerlingen moeten onderwijs en begeleiding krijgen die aansluiten bij wat zij nodig hebben om een ononderbroken ontwikkeling door te kunnen maken. De scholen en schoolbesturen...